من به بازیگران عشق می ورزم

  چرا ؟ چون بازیگران انسانهای شجاعی هستند . لازمه ی هر کار هنری ممتاز فاش ساختن بخشی از درونیات خویش است ، ابزار یک موسیقی دان ساز اوست او به وسیله ساز خود احساس و عواطف خود را به دیگران منتقل میکند ابزاری که بازیگر به کار میبرد و به وسیله ی افکار ، احساس و عواطف خود را به دیگران منتقل میکند ، خود اوست به عبارت دیگر ابزار کار بازیگر جسم احساس و عواطف شخصی اوست . چهره ی او اشک ها وخنده های او ، خشم و ترحم او ، ظرافت و شکندگی های او ، شرارت و بدطینتی های اوست که بر پرده ی عریض سینما در برابر ما قرار میگیرند تا اتها را نظاره کنیم . این کار ساده ای نیست در حقیقیت گاه بسیار هم دردناک است .

همه ی ادمها توی زندگی روزها و لحظه های سختی رو گذروندن که حتی حاضر نیستن دیگه به اون روزها فکر کنن ، پس فکر هم نمیکنن ! اما بازیگر نمیتونه گذشته ها و اون روزهای بدی رو که توی زندگیه همه هست فراموش کنه بلکه برعکس باید اونها رو به یاد بیاره ، هرچند موجب ازار ادیتش هم بشند نمیتونه کاری غیر از این انجام بده ! یه جلسه از تمرینات کارمون کارگردان  گفت : بچه ها از این جلسه به بعد باید تمام ابعاد ذهن خودتون رو بشناسین و از امروز به بعد لازم میشه که به خیلی چیزها فکر کنین ، حتی به خیلی چیزهایی که دوست ندارید و براتون ازاردهنده و دردناک هستن! از امروز به بعد تمام ذهنتون رو خواهید شناخت!!

هر جلسه از کلاس بازیگری پر از کارهای عجیب و دوست داشتنی بود کارهایی که ادم ارزو داره فرصت انجام دادنشون رو حتی توی یه رویا یا خواب  به دست بیاره ! اما خیلی از این کارهای عجیب با این که دوست داشتنی و لذت بخش بودن ، کمی هم ترس اور بودن چون غیر معمول بودن ! من با این حرف استاد ترس دوست داشتنی ای رو احساس کردم و میدونم  که بقیه ی بچه ها هم این ترس کوچولو رو حس کردن ،  نمیدونم ترس از چی ! شاید ترس از شناختن افکار و ابعاد مخفی ذهنشون ترس از شناختن خود و از اون بیشتر ترس از نشون دادن اون افکار و ابعاد مخفی به دیگران و اشکار کردن اونها برای بقیه ! اما خب این در بازیگری ضرورت داره !

سیدنی لومت به بازیگران عشق میورزه چون بازیگرها موجودات شجاع  فداکاری هستن و از خود گذشتگی خیلی زیادی دارن ! شجاعت چون برای رسیدن به شناختن خودشون و پی بردن به ابعاد مخفی ذهنشون و ناحوداگاهشون حرکت میکنن در جای دیگه ای از همون مبحث در کتاب بازیگری متد میخونیم :

یک بار از هوارد هاکز پرسیدند : مهمترین عنصری که موجب موفقیت یک بازیگر میشود چیست ؟ پاسخ داد : * اعتماد به نفس * این همان عنصری است که در طول تمرین بنا میشود در حقیقت در طول تمرینها بازیگر اعتماد به نفس لازم را برای فاش کردن بخشی از درونیات شخصی خود پیدا میکند .

منم به بازیگرها عشق می ورزم و مطمینا شما هم اگه این همه شجاعت و فداکاری و از خودگذشتگی رو تصور بکنین به اونها عشق میورزید !!