دلم برای خیلی چیزها تنگ شد !

  

تا وقتی که وارد بازیگری نشدی، فقط یک علاقه ست چون هنوز توی این دنیا قدم برنداشتی تواین مسیر حرکت نکردی ! تو کوچه پس کوچه های تاتر خاطره ای نداری ! هنوز به خاطرش تلاش نکردی،سختی نکشیدی ! و هنوز به خاطرش از خودگذشتگی نکردی ، پس خیلی راحت میتونی ازش جدا بشی چون بهش وابستگی ای نداری ، اما وقتی که به اون وابسته شدی دیگه جدا شدن ازش خیلی سخت میشه!!

اما من نه تو کوچه پس کوچه های بازیگری و تاتر خیلی خاطره داشتم و نه اونجوری به خاطرش سختی کشیدم ،دلم برای خیلی چیزها تنگ شد !

برای اون همکاری ها ،برای اون با هم بودن ها ،تلاش ها و تمرینها ،نمیدونستم جدا شدن از همه ی چیزهایی که به نظر ساده می اومدن این قدر سخت باشه ! اما بود !

نمیدونم میشه بازیگری رو تاتر رو چه طور تعریف کرد نمیدونم شور و شوقی که بعد از نوشتن یه نمایشنامه به نویسنده دست میده قابل توصیف هست یا نه ! نمیدونم اگه هنر نبود چی میشد !

نمیدونم چه طور میشه عظمت بازیگری، تاتر و نویسندگی رو توصیف کرد.... بازیگری یک فرصته بزرگه و تاتر بزرگ تر از اون ! بازیگری از تو میخواد که بری در نگاه اونها و از درون اونها رو ببینی بازیگری ازت میخواد که غرق بشی در افکار بشریت بازیگری به تو اجازه میدی هزاران هزار بار زندگی کنی بازیگری به تو اجازه میده زندگی با تمام افکار عقاید و اعتقادات و در تمام طبقات اجتماعی رو تجربه کنی .. هر نقشی پر از حرفهای نگفته است و این بازیگره که این حرفها رو میشنوه ...

و تاتر خالق لحظات زیبا و بی نظیر زندگی ست ! تاتر زندگی کردن را به یاد ادم های پر مشغله ی امروز می اورد ، تاتر پر از حرف های تازه است ! و تاتر زمانی را میافریند که در ان ادمها وقت میگذارند برای شنیدن حرفهای همدیگر و شنیدن حرفهای خودشان ، تاتر زمان تفکری خلاقانه رو به وجود میاره ! تاتر افریننده زندگی واقعیه !!

تعریف تاتر و بازیگری رو از نظر استانیسلاوسکی و برشت و استلا ادلر و لی استراسبرگ زیاد خوندیم و شنیدم ، اما شاید تعریف بازیگری از نگاه دوستانی که به این وبلاگ سر میزنن شنیدنی تر باشه ، حتی اگه با تمام حرفهای من مخالفین و از تاتر بدتون میاد خوشحال میشم اگه همون رو به صورت یک تعریف برای بازیگری یا تاتر کامنت بذارین ... شاید پست بعدی از همین کامنت ها باشه ... 

 

 

 

 

پاورقی:یک شوخی بیمزه در مطلبی که گذاشتم(یک جمله به وسیله داداشم اضافه شده بود که درستش کردم) 

نظرات 7 + ارسال نظر
رحیمیان سه‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:35 ب.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام
سال نو مبارک
موفق باشید

کشکنگ پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:57 ب.ظ http://khabardar.blogsky.com

به روزم با سفره هفت جیم...

فرهنگ۷۲ شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ب.ظ http://farhang72.mihanblog.com

عید عید عید.......
خوبی؟

cute شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.cute2020.blogfa.com

برای کسی که چیز زیادی از تاتر نمیدونه و سر رشته ای نداره نوشتن تعریفی برای تاتر کار آسونی نیست اما. . . !
تاتر یعنی فرصتی برای اندیشیدن فراتر از زندگی معمول ما آدماها.فرصتی برای بازیگر که بتونه مدت کوتاهی خودش و فراموش کنه !!!!

اپی یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ق.ظ http://api-nowrozi.blogsky.com/

سال نو بر همه مبارک (البته بر شما بیشتر )

امان اله رنجبری دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ http://taaghormozgan.mihanblog.com

سلام پیمان
گزارش روز جهانی تئاتر در استان هرمزگان (رودان)
در تاگ می توانید مشاهده کنید
پایدار و مستدام بمانی

آتش سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ http://www.meraj-85.blogsky.com

یه مطلب در مورد ژست امنهادن تو وبلاگ بد نین بخون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد